2011. március 25., péntek

Víz és az ébredező város

Mai jo hirem, hogy visszatert csapunkba a viz! Gyorsan tele is engedtem a kadat, biztos ami biztos. A varosban egyre tobb kis etkezde, csaladi bolt nyitja meg ujra kapuit, s ami latvanyt es illatot ez araszt, az mar onmagaban eleg, be sem kell terni. A dzsindzsa, ami osszedolt Penteken, meg mindig ugyanabban az allapotaban fekszik, osszecsukolva, felig maga ala temetve ket parkolo autot. Talan az egyik legnagyobb merteku kar a kornyeken. De egy resze, a honden, a szentely lelke, fakolila fuggonyevel - megmaradt.





A viragarus kicsinositotta haza 'elejit' es mar nezelodnek a szines kis viragok, bar meg akarhogy feszkelodnek, nem erzik a tavaszt. Szemelyautokat lattam gyogyszerrel megpakolva, egy egyszeru maganhaz lehetett, ahonnan feher kopenyes noverek tipegtek ki, hozzajuk merten aranytalanul nagy dobozokat cipelve. Kicsivel odebb lazacos o-bento-t osztottak a Washington hotelnel. Elkerekeztem a Mozihoz is - meg szunetel a vetites, egy pici sarga markolo varakozik elotte bevetesre keszen.


Volt egy kifejezo almom a heten. A budai Varhegy alatt alltam, es neztem a vizet. A Duna gyors volt es szeles, olyan sodrasu, amilyen a valosagban sosem, de nem ez volt a meglepo. Az okori Roma romjait es ledolt gotikus templomokat vitt a hatan, minden tortfeher volt a sotetkek vizen. Eppen olyan, mint a ledolt szentely kapujanak oszlopai. A ledolt szentelyt ma lattam eloszor.



A sarki zoldseges nagy sarga lapokra irt buzdito szavakkal kedveskedik az arra jaroknak, es mutatja, hogy boltja ujra nyitva all. "Tea erkezett!", "Egyutt az ujrafelviragoztatasert!" - ragyognak a kirakatban a remenykelto karakterek! Biztatja a regiot: "Ganbaroo Tohoku!" (Gyerunk Tohoku!) - Iwaki lakosait kulon nyelvjarasban: "Ganbappe Iwaki!"


2 megjegyzés:

  1. Sztem, az álom magyarországi változásokra utal.

    A beszámolókat nagyon szívesen olvasom. Nehéz hozzáfűzni bármit is, ha az ember úgy érzi, helyben lenne jobb segíteni a helyreállításban.
    Gondolom, nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel.

    VálaszTörlés