2010. november 14., vasárnap

Dobogó váltócipőtalpak (Bemutató óra - 2.)

Most ertem haza a masodik, elmenydus bemutato orarol, amit a Takaku Shougakkou-ban tartottunk. Itt elso alkalommal rendeztek ilyet, tehat keszultunk, hogy a gyerekek esetleg kicsit meg lesznek szeppenve. Kicsit tenyleg kerekebb szemmel neztek, de nagy szeretettel fogadtak minket! Most nem volt alkalmam kattintgatni, csak egy csoportkepre tellett. Mai resztvevo tanar-nepek: Korea, Kina, Kanada, Mongolia, Tonga, es jomagam. Az iskola tanarai kicsit izgultak, hogy minden jol sikeruljon, de minden jol sikerult. Kulonben kedvesek voltak, zold teaval es sajat, iskolai tenyesztesu csemegevel, inago-val vartak minket (ez - nincs mit rajta szepiteni - pacolt szocske. A kanadai Liza es en udvariasan nem kertunk.)

Ma 5. osztalyosokkal voltam, akik eloszor alig moccanva ultek es figyeltek.

moldvai tanc - moldvai gyerekek
Ma is az enekkel inditottam, mert fontos a meglepo kezdes! Meg is lepodtek! Aranyosan fellelegeztek, amikor mondtam, hogy nem kell "Gaburiera-sensei"-nek hivni, jo lesz a Gabi is!:) 28 csillogo szempar figyelte, mit hozok ki a c-vitamin-gyufa-golyostoll harmasbol. Meg oldottabb lett a hangulat, amikor feltartam a Rubik kocka eredetet! (28-bol 26-nak van otthon R.kockaja.) Hiaba, keveset tudnak rolunk, magyarokrol, es szerintem a vilagnak nem csak ezen a tajan. Pedig ilyen szep orszagot, mint Magyarorszag...hm...egyszer mindenkinek latnia kene...Mindig ajanlom is azoknak, akik Europaba keszulnek utazni.

"Milyen eeedi!!"
A "mutatkozzunk be magyarul" resz itt is nagy kihivast jelentett, de megbirkoztunk vele! A fenykepeket egy olyan 65 colos panasonic tv-n neztuk. Itt mar szamitottam arra, mely kepek fognak derultseget okozni; Dobogosok: ugro puli, megosztott masodik hely: racka juhokat terelo puli / szurkemarha csorda, best of: buso-alarc! A nepdaleneklesnel (E kertemben egy madar) nagyon figyeltek a nagy papirra irt szovegre, ami lehet, hogy nehezitette a dolgot (talan hagyni kellene a francba a transzparenst, tanuljanak hallas utan, az az igazi... meg egy ismeretlen nyelv eseteben is :), aztan elenk fantaziaval talalgattak, vajon mirol szolhat (Istenrol, hegyekrol, a kiralyrol). A tanarno vegig egyfajta moderatori szerepet vallalt magara, (Antika, Pistike, tivagytokahetesek, szaladjatok toroljetekleafoldgombot hogynezki?!) neha be-beszurt egy-egy kerdest, ami vegulis mind illeszkedett az oravazlatomba, de igy az ora menete igenyelt nemi nemu improvizaciot.

Na ez vajon mi lehet?
Viszont kepzeljetek, legnagyobb meglepetesemre sikerult megtanitani nekik a kezes-t!! Allitolag otodikben meg "gyerekek" a gyerekek, csak hatodikban kezdenek kamaszodni, igy itt most nem volt galiba a "Fogjatok meg egymas kezet!" felszolitasnal. A terem is nagyobb volt, ezuttal a CD-t is jol megirtam, szoval olyan csujjogatas meg tanchaz hangulat volt, hogy ihaj! Meg valtocipoben is ragyogo arccal dobogtak, pedig az kevesbe kopog. Nagyon belelkesultek az "Aki engem nem szereeet, egye meg az egereeeet!! Hujjujjujjujuuuuj!"-nal. ;) Le is izzadtak a dragak egy tanc alatt. Utana lezuttyantva a foldre elmondtak, milyennek talaltak a magyar virtust. "Nagyon tetszett, csak tokre kifaradtam!" "A kozepen mar azt sem tudtam, hova lepek, de nagyon jooo!! "Vidam, lenduletes tanc, csak elegge faraszto!"...stb. Japanese tantoneni orajara nezett s felkonferalta a zarokort. Biztatta oket, hogy kerdezzenek nyugodtan, mert Gabi-sensei most van itt. Kerdeztek is, hogy neheznek talalom-e a japan nyelvet....meg hogy milyen erzesekkel jottem hozzajuk az iskolaba...Es meg egy csomo foltett kez volt a magasban, de az ido lejart, csoportkep, koszono szavak (barki megkoszonhetett barmit, amit akart, majd a vegen a "hivatalos megkoszono" az osztaly kepviseleteben az egyik lany volt) pedig olyan kivancsi voltam, mit akarhattak kerdezni... Es jo lett volna meg egyutt jatszani.

Japan 'Bujj-bujj zoldaggal' kisertek ki a folyosora, es lelkesen locsogo-fecsego diszkiseretet kaptam a tanariig. Tudjatok, van az, amikor azt mondjak a felnottek: "Koszonjuk, hogy eljottel, gyere maskor is", es van az, amikor azt mondjak a gyerekek: "Ugye jossz meg?"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése