Alig egy het mulva kis hazankrol tartok bemutato orat egy altalanos iskolas osztalynak! A felkeres honnan mashonnan is johetett volna, mint a Varoshaza Nemzetkozi Kapcsolatok Osztalyatol. Japan-szerte szokas, hogy az interkulturalis megismerest elomozditando az iskolak kulturmisszios tevekenysegre kerik fel az itt tartozkodo kulfoldieket.
Japan szigetorszag leven, nem kerul intenziv kapcsolatba a kornyezo nepekkel sem, nem hogy tavolabbi videkek lakoival. Jovo het kedden hatodmagammal fogom a kis japan gyerkocokhoz elvinni hazam kulturajat. Magyar csak en leszek, es igazabol sajnalom, hogy nem ulhetek be a tobbiek orajara, nagyon kivancsi lennek peldaul Koreara, Mongoliara, vagy Tongara! (ciki, de nem tudtam, hol van Tonga - Ausztralia K-i partjainal egy kis szigetcsoport, nagysaga mint Csepel!)
|
pirulo termeszet |
Negyvenot percben kell atadnom, amit fontosnak tartok, 11 eves gyerekeknek. Amit kapasbol osszeirtam, azzal haromszor tullepnem a limitet, igy marad a leglenyegesebb! Azert, ha belegondoltok, egyaltalan nem egyszeru orszagunkat ilyen modon megrostalni, annyi szepseget rejt...En a fobb gondolatkorokre fokuszalok: mivel ezek a kiscsibek Magyarorszagrol valoszinuleg semmit nem hallottak meg, kezdjuk az ismert magyar talalmanyokkal. C-vitaminrol, golyostollrol, gyufarol...stb. ugye mar mindenki hallott. Szemlelteto eszkozeim teljesebbe tetelehez tegnap vettem egy Rubik kockat! (rajta van am a csomagolason az Erno bacsi kepe es szarmazasa, jol van, jol van...)
|
ez az ember csak ugy megallt
furulyazni a hid alatt |
Szot ejtek a tortenelemrol diohejban (Honfoglalas, Trianon (nepzene, mesevilag...ah!), ami kozte volt, meg azota, azt kenytelen leszek atugrani, mert kicsit tomeny lenne), a foldrajzrol "ket diohejnyiban" (gyonyoru tajaink, folyoink, tavaink, erdeink, mezogazdasag, buzamezok, napraforgotablak, allataink: racka, szurkemarha, puli:), Budapest szekesfovarosunk es szep falvaink, varosaink kepei,...) foleg kepekkel illusztralva, azutan roviden a fobb unnepeinkrol (itt aktivan be lehet vonni oket megkerdezve, hogy nalatok ez meg ez hogy van?...). Egyszerubb magyar szavakat is szeretnek nekik megtanitani jatekosan...
Es itt jon a nagy kerdes, amire a valasz nekem is meglepetes lesz. Mennyire lehet a hirhedten szigoru iskolarendszerben elo japan gyerekekkel jatszani? Ebben az iskolaban bevett szokas az ilyen bemutato ora, tehat ezek a gyerekek elsos koruk ota minden evben talalkoznak legalabb egy kulfoldivel, es allitolag nagyon kis vidamak, kivancsiak es "segitokeszek", amire mind szuksegem is lesz, hiszen japanul fogok hozzajuk beszelni. November kozepen egy masik iskolaban is megtartjuk az orakat, ott eloszor lesz ilyen jellegu bemutato, szoval ott lehet hogy beigazolodik, amit egy helyi tanarno mondott, hogy olyan helyeken, ahol nincsenek hozzaszokva a kulfoldiek latvanyahoz, elofordul, hogy szabalyosan letapogatjak oket, mint Kolombuszt az indianok, ill. hogy mivel minden japannak sotet barna szeme van, lesutik a szemuket, amikor kek szemet latnak.
|
a mi utcankban |
Fabatkat sem erne a Magyarorszagrol tartott bemutatom, ha nem kapna benne helyet a nepdal es a neptanc! Ugyhogy lesz mindketto!! A Botosanka egyuttes folvetelet fogom kiseretnek hasznalni (
http://www.botosanka.hu/) (koszi!!!), mert sajnos jelenleg nem tudom megoldani a teljes egyuttes kiutaztatasat...:)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése